Vacature

Om ons team te versterken zijn wij op zoek naar een:
Medewerker Uitvaartbureau
(25 uur per week)

Organisatieprofiel
Van der Stappen Uitvaartverzorging bestaat inmiddels ruim 90 jaar en heeft vestigingen door Noord-Brabant en Limburg. Vanuit deze vestigingen bieden wij voorlichting, uitvaartzorg en nazorg aan, waarbij de centrale administratie is gevestigd te Geldrop. De totale uitvaart verzorgen we in eigen beheer, onafhankelijk van derden.

We streven naar een afscheid dat recht doet aan het leven van de overledene.
De kernwaarden van Van der Stappen Uitvaartverzorging zijn:
•    Betrokkenheid
•    Professionaliteit
•    Waarde toevoegend

Bedrijfscultuur
Afscheid nemen begint bij vasthouden wat je lief is.’ Van der Stappen Uitvaartverzorging kan nabestaanden als geen ander houvast bieden in de moeilijke dagen na een overlijden. Medewerkers van Van der Stappen Uitvaartverzorging beschikken over een dienstverlenende houding, bieden daarbij een persoonlijke benadering, een luisterend oor en denken mee en begeleiden in het vormgeven van een mooi en persoonlijk afscheid.

Wat ga je doen?

  • Aannemen en afhandelen van binnenkomende telefoongesprekken en e-mails waaronder meldingen van overlijden.
  • Aan de hand van door de uitvaartverzorger gemaakte afspraken, de uit te voeren activiteiten en afspraken verdelen en plannen over de beschikbare medewerkers en middelen volgens plansysteem. Controleren van de uitvoerbaarheid van de gemaakte afspraken.
  • Waar nodig ondersteunen van onze thuiscentralisten door het overnemen van diensten in de nacht en weekenden.
  • Het naar wens van nabestaanden of zakelijke opdrachtgevers telefonisch bespreken van de uitvaart en het organiseren hiervan.
  • Ondersteunen van de uitvaartverzorger met het controleren en volledig maken van het dossier, conform het Keurmerk Uitvaartzorg (SKU).
  • Uitvaartdossiers overnemen in een geautomatiseerd systeem en gereed maken voor facturering.

Hoe kan je werkdag eruit zien?
Je arriveert om 8 uur op je werk en begint door te nemen wat er afgelopen nacht is voorgevallen en welke werkzaamheden nog moeten worden opgepakt. Vervolgens gaat de telefoon, een man geeft door dat zijn vader zojuist is overleden. Je staat deze persoon op een prettige manier te woord en je zorgt ervoor dat je alle noodzakelijke informatie ontvangt. Nadat het gesprek is beëindigd ga je jouw collega’s bellen en de eerste acties uitzetten. Het kost je meerdere telefoontjes om alles naar wens van de nabestaanden te regelen. Je zorgt ervoor gedurende je werkzaamheden alles op een correcte manier te registreren, zowel op papier als in ons systeem. Terwijl je hiermee bezig bent komt er een collega langs om het e.e.a. af te stemmen. Na deze eerste melding van overlijden volgen er gedurende de dag nog vele telefoontjes van nabestaanden en collega’s. Het laatste telefoontje komt net 10 minuten voor het einde van je werkdag binnen, je blijft dus wat langer om dit te verwerken. Thuis kijk je vervolgens terug op een hectische dag. Morgen mag je weer aan de slag en je bent benieuwd hoe deze dag zal gaan verlopen.

Wie zoeken wij?
Is onderstaande op jou van toepassing? Dan ben jij voor ons de ideale, nieuwe collega!

  • Woonachtig in Geldrop/Eindhoven of directe omgeving en in bezit van een vaste telefoonlijn.
  • Beschikbaar om bij te springen in de avonden, nachten en weekenden in bereikbaarheidsdiensten vanuit huis.
  • Minimaal MBO+ werk- en denkniveau.
  • Ervaring in een commerciële, administratieve of logistieke functie, bij voorkeur ervaring in de uitvaartbranche.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en goed in woord en geschrift in de Engelse taal.
  • Je overziet processen en werkzaamheden en bent accuraat.
  • Je kunt je inleven in de situatie van nabestaanden en hebt goede omgangsvormen.
  • Incasseringsvermogen, stressbestendigheid en organisatorisch.
  • Zelfstandig en proactief kunnen werken in een hectische omgeving.

Wat bieden wij?

  • Een zelfstandige, betekenisvolle en afwisselende baan.
  • Ruimte voor ontwikkeling en eigen initiatief.
  • Een gedegen interne opleiding.
  • Salariëring volgens CAO in schaal 3b voor personeel werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Een vergoeding voor telefoondiensten buiten kantoortijden.

Én, niet te vergeten:

De personeelsvereniging organiseert regelmatig gezellige teamuitjes, waardoor je je collega’s in een andere omgeving kunt leren kennen.

Solliciteren
Vragen over de vacature?

Neem contact op met Sanne Phaf-
manager P&O op maandagochtend, dinsdag,
donderdag of vrijdag.

 040-2895654

Download de CAO
Uitvaartbranche

Download

Sollicitatieprocedure

1 Telefonische kennismaking

Nadat wij je sollicitatie in goede orde hebben ontvangen volgt een telefonische kennismaking met een medewerker van de afdeling P&O.

2 Persoonlijke indruk

Vervolgens ontmoet je een medewerker van de P&O afdeling en de leidinggevende. Daarnaast is het mogelijk om een keer mee te lopen om een goede indruk te krijgen van de werkzaamheden.

3 Arbeidsvoorwaarden

Dan volgt het laatste gesprek waar wij je een contract aanbieden en de arbeidsvoorwaarden besproken kunnen worden!